Ørn Horten har fått ny hjemmeside

webb.png

På bildet gleder Kjetil Ramberg, Kristoffer Perskaas og Ida Bjerkeskaug seg over klubbens nye hjemmeside som nylig ble lansert. Som dere kan se var ikke vår brillante klubbfotograf som tok bildet.

 

Mye har skjedd med Ørn Hortens hjemmeside siden Christian Ramberg, Henrik Kongstein og Dag Langerød tok initiativet til klubbens første hjemmeside.

Sentrale personer som Svein Roppestad, Eddie Bjerkeskaug og Knut G. Bjerva har bidratt mye de senere årene, og har sammen med andre bidragsytere gjort hjemmesiden til det den er i dag.

Her presenteres tankene bak klubbens nye hjemmeside.

 

Moderne

– Med sosiale medier er det stor og ikke minst rask utvikling. Det gjelder også for Ørn Horten.

– Det er viktig å si at dagens hjemmeside både fungerer bra og er godt lest, sier Kjetil Ramberg til hjemmesiden. Sammenlignet med veldig mange sammenlignbare organisasjoner ligger vi allerede langt fremme. Likevel må vi alltid jobbe med å utvikle klubben. Det har pågått et arbeid over tid for å videreutvikle hjemmesiden, sier Kjetil Ramberg til hjemmesiden. Det gjelder både tekniske løsninger som gjør hjemmesiden godt tilpasset mobilbruk og grafiske opplegg som gjør hjemmesiden leservennlig.

– Hva blir den store endringen i forhold til innhold?

– Det blir flere endringer. Vi har jobbet med å lage et konsept hvor det er lett å finne informasjon og det vil bli veldig gode muligheter for å maksimere profileringen for våre samarbeidspartnere i handelsstand og næringsliv. Ikke minst skal siden bli enda mer dagsaktuell med flere og bedre nyhetssaker og kronikker. Med den fantastiske kvaliteten vi har på foto ved Knut G. Bjervas arbeid for klubben og hjemmesiden blir dette veldig bra. Hjemmesiden blir rett og slett rocka opp, sier Kjetil.

– Hva med andre sosiale medier?

– Det er viktig at det er sammenheng mellom hjemmesiden og andre sosiale medier som Facebook og Instagram. Dette gjelder både innhold og timing. Vi har for eksempel nesten 3000 følgere på Facebook og har statistikk som viser veldig høye lesertall og klikk både på hjemmesiden, Facebook og Instagram. Det betyr at utgangspunktet er godt for å vokse videre.

 

Proffe

Ida Bjerkeskaug i Bjerkis Design har hatt flere roller i klubben de siste årene, men er fra januar i år engasjert inn som ansvarlig for sosiale medier og IT.

Nå har klubben fått en moderne hjemmeside, sier Ida. Både for medlemmer som søker informasjon og andre som søker nyheter om klubben kommer vi til å levere et veldig godt produkt.

– Hva blir annerledes for sponsorene?

– Både den grafiske profilen og utformingen av hjemmesiden vil gi sponsorer og andre samarbeidspartnere veldig gode profileringsmuligheter. Her vil også koblingen til Facebook og Instagram bli viktig, sier Ida.

Vi vil være proffe på å utforme annonser, produktpresentasjoner og profilering. Dette kan vi levere selv på like høyt nivå som kommersielle hjemmesider og bedrifter. Det gjelder tekst og videoproduksjoner.

– Hvordan vil hjemmesiden bli fulgt opp?

– Både hjemmesiden og andre sosiale medier må hele tiden være i utvikling, sier Ida. Det er oppfølging slik at faktainformasjonen alltid er oppdatert, men det gjelder også å produsere interessante artikler og videoer. Her må hele klubben bidra slik at alle lagene leverer saker som gjør våre sosiale medier levende, oppfordrer Ida.

 

Offensive

Både Kjetil og Ida presiserer at de sosiale mediene fremover blir viktig for klubben for å levere gode tjenester og produkter til sponsorer og samarbeidspartnere.

Kristoffer Perskaas er nylig engasjert som ansvarlig for salg og oppfølging av markedsavtaler.

– I min oppgave blir den nye hjemmesiden og andre sosiale medier viktige verktøy for innsalg til våre samarbeidspartnere, sier Kristoffer i en kommentar.

– Vi skal profilere samarbeidspartnerne og vi skal selge direkte profileringsplass. Det betyr produktpresentasjoner, kampanjer og annonsering. Klubbens mange hundre medlemmer, venner, publikum og partnere kommer opp i flere tusen mennesker i Horten.

Dette er en viktig målgruppe for mange bedrifter. Vi skal kommersialisere hjemmesiden og sosiale medier for øvrig slik at våre samarbeidspartnere får økt salg gjennom å bruke Ørn Horten, sier Kristoffer. Han nevner digitalt kampprogram og digital stadionreklame som eksempler.

Det er kombinasjonsmulighetene som er viktige. Det at vi kan koble ulike markedstiltak sammen som gjør at dette får stor kraft, sier han.

Forrige
Forrige

Nestoren Svein Mortensen fylte 75 år

Neste
Neste

Kristoffer Perskaas ny markedssjef i Ørn Horten fra 1. mars