ENDELIG ER HAN HER!

“Dette blir veldig moro!” sier klubbens nye markedssjef. Navnet er Jonas Sørbye og han er godt kjent i Ørn og Hortensmiljøet fra før.

Jonas spilte i klubben fra 6 års alder og helt opp til A-lagsnivå, men er også kjent som initiativtaker og driver av den sosiale møteplassen kafe Knut. Jonas skal i første omgang jobbe i et tre-måneders engasjement, og kick off for den nye markedssatsingen vil være seriestart i april.

- Jeg er veldig motivert til å bidra til at klubben kan beholde eksisterende avtaler, samtidig som det er veldig spennende å finne nye samarbeidspartner, sier Jonas.

Han fikk et ekstra kick etter opprykket etter til seniorlaget for menn til 2. divisjon.
- Jeg kjente at det gjorde noe med meg å være tilstede i Lystlunden når opprykket ble sikret. Jeg satt med en sterk følelse av at dette var viktig for byen. Jeg hadde med guttungen på 8 år og flere av hans venner som spiller fotball. Det å se hvor stas de synes det var, vekket noe i meg. At de unge guttene og jentene som spiller fotball i Horten har noen lokale idoler å se opp til på fotballbanen mener jeg er kjempeviktig. Jeg husker selv hvor stort jeg synes det var å se på Ørn hver lørdag som ung. Og når jeg til slutt tok siste steget inn i A-laget som 19 åring var det veldig stort. Nå håper han gleden i klubben og byen smitter over på markedet.

Ingen tvil om at FK Ørn Horten er et klubb som alle i Horten har et forhold til. Så vet jeg om mange engasjerte Ørn-hjerter der ute som kanskje også kan bidra med noe mer. Så nå skal vi bruke det engasjementet til å lage gode relasjoner og samarbeidsavtaler med lokale bedrifter, sier Jonas til hjemmesiden.

Hva blir det viktigste klubben kan bidra med ovenfor markedet?
- Det blir å fortsette den gode jobben som gjøres for barn og unge i byen vår, samtidig som A-lagene fortsetter å prestere på høyt nivå. Det hadde vært utrolig gøy om Hortensfolk finner veien til Lystlunden når seriestarten kommer i april. At lokale bedrifter og næringslivet setter pris på en levende by, med spennende innhold for seg selv og sine ansatte tror jeg er en selvfølge. Og fotball i Lystlunden er akkurat det.

- Så er nok klubbens medlemsmasse viktig for de aller fleste bedrifter. Man kan nå ut til mange ved å synliggjøre seg i Lystlunden og/eller på hjemmeside/sosiale medier. Også de som bare har internasjonalt salg har ansatte med Ørn-relasjoner og vil forhåpentligvis se verdien av å bidra lokalt.

Så har vi alle virksomheter som selger produkter lokalt. Der er klubbens medlemsmasse spesielt interessant. Dette er jo kunder bedriftene vil tjene penger på. Vinn-vinn: de støtter oss og vi støtter dem, fremhever klubbens nye markedssjef.


Ellers er jeg jo veldig glad i arrangementer og i tillegg til seriespill arrangerer jo Ørn de tre største cupene i distriktet. Der tror jeg mange ser verdien av å bidra.

Hvordan har starten vært?
- Jeg har kommet godt i gang synes jeg. Har brukt de første dagene på å skravle litt rundt i klubben og kjenner på mye engasjement i alle kriker og kroker. Jeg blir kjent med klubben på ny og gleder meg til fortsettelsen. Av de jeg har vært i kontakt med utad opplever jeg både interesse og engasjement. Det er litt todelt; herrelagets opprykk og ikke minst er mange opptatt av den helheten klubben har: vi har seniorlag for menn og kvinner, barn- og ungdomsavdeling, akademi, allidrett og futsal-satsing. Her er mulighetene mange. Så med Ida Bjerkeskaugs digitale kompetanse i bakhånd føler jeg meg nå klar for å oppsøke Hortens bedrifter og fremtidige samarbeidspartnere sier Jonas Sørbye, klubbens nye markedssjef.

Forrige
Forrige

NYTT «ØRN ELITE» LAG?

Neste
Neste

GREI SEIER OVER FLINT